Zatrudnienie pracowników

Prowadzenie swojej firmy to duże ryzyko, jednakże może okazać się, że dotychczasowa działalność jest na tyle opłacalna, że do pomocy przy jej prowadzeniu potrzebne jest wsparcie ze strony dodatkowych osób. Zatrudnienie pracownika wiąże się jednak z wieloma kwestiami, o których trzeba pamiętać podczas podpisywania umowy o pracę. W końcu dodatkowe ręce do pracy to nie tylko obowiązek wypłacania wynagrodzenia. O czym warto więc pamiętać?

Urlop jest bardzo ważny

Będąc pracodawcą bardzo ważne jest pamiętanie, że pracownik ma prawo do otrzymania urlopu. Może z niego skorzystać w dowolnej chwili, a w tym czasie trzeba uwzględnić zastępstwo na jego miejsce. Prawo do urlopu nabywane jest wraz z kolejnymi miesiącami pracy. Już po trzydziestu dniach zatrudniony może ubiegać się o przydzielenie czasu wolnego od wykonywania obowiązków zawodowych. Warto o tym pamiętać szczególnie w momencie planowania okresów w firmie ze zwiększonym zapotrzebowaniem na siłę roboczą.

Co z wypowiedzeniem?

Dla pracodawców istnieje kilka dróg na wypowiedzenie umowy zatrudnionemu. Mogą oni zarówno porozumieć się w tej kwestii, jak i wystąpić z jednostronną prośbą o zakończenie stosunku pracy. Wypowiedzenie umowy o pracę wiąże się z zachowaniem odpowiednich okresów wypowiedzenia, a te z kolei związane są ze stażem pracy poszczególnych pracowników. Osobie zatrudnionej powyżej trzech lat przysługuje nawet trzymiesięczny okres wypowiedzenia umowy o pracę. W tym czasie nadal powinien wykonywać swoje obowiązki wynikające ze stosunku pracy.

2 komentarze

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.